zon kadar nadi dan umur / heart rate and age zone

kalau semua masih igt,Pn Chong ade bg kite tugasan cari graf zon ambang bersamaan kadar nadi dan umur.apakah kaitannya?di sini sy sediakn graf versi BI untuk tatapan semua dan umum.berdasarkan pemerhatian, kadar nadi akn menjadi semakin rendah apabila individu meningkat dewasa.hipotesis dibuat semakin berumur,semakin kurang kadar nadi

GKp

PENGURUSAN GERKO – Pak Wan

Kump. 1 ( Sistem Fail Dan Surat Menyurat )

ABDUL MUJIB BIN RAHIMI
MOHD FIRDAUS BIN MOHAMAD ZULKIFLY
NURUL WAHIDA BINTI MOHD. RAWI

Kump. 2 ( Pengurusan Mesyuarat )

MUHAMMAD FARHAN BIN ZAKARIA
MOHAMAD ARIF BIN MAZLAND
NUR HAMIZAH BINTI MOHD KASMANI
NOOR AMANI BINTI MOHAMED PESRI

Kump. 3 ( Pengelolaan Aktiviti )

LUQMAN NUL HAKEEM BIN ABDUL RAHIM
MOHAMAD ARIF BIN AB RAHIM                                              
SHANMUGAM A/L CHANDRASAGARAN
HUMAIRA BINTI AMER

Kump. 4 ( Pengelolaan Pertandingan )

MOHD HANIFF BIN ZAINI
MOHAMED SYAFIQ BIN MOHAMAD KARIM
NURHAZIMAH BINTI RAHMAT
AHMAD IZZUDEEN BIN SHUKOR

Kump. 5 ( Pengurusan Kewangan )

MOHD AMIRUL BIN AWANG
AIZAT BIN AB FATAH
SITI KHADIJAH BINTI ISMAIL
NURUL FARHANA BINTI HARON

Kump. 6 ( Majlis Rasmi )

AHMAD IZZUDEEN BIN SHUKOR
SABRI BIN MOHD HAMBALI
NURUL ATIQAH BINTI AZAMI
NOKALAMAL A/P MOKHAN

futsal aktiviti kelas

dgn ini mengumumkn aktiviti futsal menjadi aktiviti kelas dan akn diadakn sekurang kurangnya sekali seminggu bergantung kepada keadaaan. setelah 2 kali dilaksanakn dan terdpt sedikit masalah yg telah berjaya diatasi, kelihatan semua yg bermain menikmati permainan futsal ini. ahli futsal The Legacy terdiri drpd semua pljr unit PJ.insyaallah,perjalanan permainan futsal akn diteruskn dan terus diwarisi =)

THE LEGACY





gmbr menunjukkn kali pertama kelas pj berkumpul bermAIn futsal di gelanggang futsal Oakland


gambar setelah bermain futsal kali kedua di Kompleks Sukan Paroi

"majulah sukan untuk negara"

Anatomi

Sebagai budak PJ kiter x lari dari untuk mengetahui serta mengenalpasti sistem tubuh badan manusia... Disini saya ingin kongsikan serba sedikit info yang saya dapat mengenai otot dan tulang manusia.










exercise2 =D

Dalam seminggu berapa kali anda bersenam? Dua kali, tiga kali atau langsung tidak melakukannya? Rasanya tidak perlu diterangkan lagi mengapa setiap individu perlu bersenam. Bersenam amat penting untuk kesihatan agar tubuh badan sentiasa berstamina dan dijauhi pelbagai penyakit. Bagi yang baru memulakan rutin senaman, jangan terburu-buru untuk mendapat hasil yang diinginkan.

Hanya amik masa 7 minit untuk buat
senaman ringan ini..ikut la arahan ni betul2...


ni ala taichi sikit la...
sebagai intro dan warming up..


tiru la macam ni...senaman poco2 lembut

MySpace
nie gaya senaman ala sin chan...lakukan je le jgn malu


wa..wa.. aaa nie untuk menegangkan urat yg kendur dibahagian urat belikat


gerak ke kiri kemudian ke kanan


gerak ke kanan kemudian ke kiri


ikut je ler... jangan terpusing kepala udah la..


MySpace<
pusingkan kepala anda sehingga berbunyi


tepuk kuat kuat kat dahi..
ni untuk hilang mengantuk..


dah tu buat gerakan tangan dan badan...
buat macam happy aje..


kemudian goyang2 kaki dan badan sikit...

MySpace
letakkan kepala anda ke dinding dan goyangkan tangan anda macam nie...

MySpace
akhir sekali letakkan tangan di pinggang dan pusingkan ke kanan dan ke kiri.....lakukan bersama kwn2

selamat mencuba

aktiviti kelas sem 1 PISMP

Bermula 17 Jan 2011, kelas renang diadakan setiap Isnin jam 2 ptg hingga 4 ptg sambil dipantau oleh Puan Suraya. Harap kerjasama setiap ahli The Legacy untuk bersiap sedia dan berenang bersama-sama demi kemajuan diri



Target : Bronze n kepegawaian =)


Jadi Cikgu asyik cuti?

Okeyh2, selamat bercuti semua. Tiga hari je pun. Semua balik rumah. Yang tinggal kat blok b ni hanya saya iaitu penulis ini dan jimah aka jamie aka Ketua Blok B. Yang lain???? Kelas tak habis pun dah balik rumah :hiperbola: 

KKP untuk pengurusan gerko, dah dapat ye kawan-kawan. Cepat siapkan, nanti dah boleh duk relax bila orang lain semua kalut siapkan. No more procrastination! Yeah, that's it!

Lagi2? korang, jangan lupa juga buat ISL tuh. Walaupun Puan dan Encik Pensyarah kita takde sebut pasal ISL segala bagai tuh, tapi korang buat lah. Saya pun dah start buat. Taknak la hanya saya yang buat tapi korang tak buat lagi, KITA SUSAH SAMA-SAMA, SENANG PUN SAMA-SAMA. we're families aren't we? 

dan folder-folder kita pun, kena start buat dah. Nanti kesian kat kita semua bila dah sampai hujung sem, kalut nak siapkan folders tuh KALAU sekarang kita tak buat. 

Lagi, nak ingatkan korang juga, elaun sekarang tak masuk lagi. Duit tu uruskan elok-elok, aku sayang korang,  tak best bila tengok korang kesempitan. Aku nak tolong pun, kita sama-sama fahamkan? Urus kewangan elok-elok kawan-kawan. Dan, nak buat apa-apa untuk kelas ke apa ke, kita fikir untuk semua dalam keluarga LEGACY kita ni. 

InsyaAllah, kita batch kedua kat sini yang akan grad IJAZAH. Buat elok-elok semua yang aku sayang. kita masuk dengan gembira, keluar pun, insyaAllah dengan gembira, malah terlebih gembira.
^_________________________^

"Tidak beriman seseorang itu sehingga dia mengasihi saudaranya." Hadith 13, Hadis Arbain. kasih sayang penguat antara kita. Kalau ada yang lepas-lepas yang tak senang tu, lupakanlah. kita manusia, sentiasa ada salah silap, tak rugi kita mengalah, malah kalau kita mengalah, kita dah menang, menang melawan NAFSU dan EGO kita. insyaAllah, kita bina hubungan hingga kiamat. =) 

cucuk angin

Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya utara selatan kelihatan
sebuah kelisa putih tersadai di sebelah lane kerosakan. Ada orang tua yang
berdiri disebelahnya,pemilik kelisa tu sedang berjalan kehulu kehilir cuba
menahan kereta supaya membantu.tidak ada sebuah kereta pun
berhenti.tiba-tiba datangla sebuah kereta evo10 berhenti di sebelah kelisa
tadi.
"Ada apa nie pakcik,kereta rosak ke?"tanya pemuda berusia dalam lingkungan
20an."a'ha rosak "jawap pakcik tu simple aje....
"Ok,cam nie,saya ada tali nanti saya ikat kat kereta saya dan saya tarik
kereta pakcik sampai tol"mamat nie bagi idea.
"worrait gak tu...", tapi....nanti kalau pakcik rasa awak bawak laju pakcik
akan hon dan bagi high beam"
"Ok pakcik"..mamat nie pun ikatlah tali kat kereta kelisa didepan dan
hujungnya diikat dibelakang bumper evonye.
dia pun jalanla..dengan slow dan berhati-hati. Dalam lima kilometer mamat
nie laju le sikit,apalagi pakcik tu pun hon dan bagi high beam la kat mamat
tu.Mamat tu pun slowkan balik..
Tiba-tiba ada sebuah ferrari datang dari belakang dan press minyak kat mamat
evo10.apa lagi,jiwa muda patang dicabar, dia pun tekan la minyak rapat nak
kejar ferrari nie...lupa la pulak dia dengan kelisa org tua yg diikat kat
belakang kereta dia.
Orang tua tu punya la hangin satu badan,dia pun hon dan bagi hi beam bagai
nak rak.Mamat evo10 tu dah tak sedar dah angin punya pasal.
Kebetulan pilak polis ada buat speed trap kat bawah jambatan.
Vrooommm......bedesup peginye... ini dah lebih speed limit nie...kate polis
nie..cecah 250kmj memasing nie... Dia pun contact la kengkawan dia kat depan
supaya saman kereta-kereta yg laju nie...
*
"Over..over,ada tiga buah kenderaan memandu melebihi had laju,sebuah
ferrari,sebuah evo10 dan sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak
percaye punye.........sebuah kelisa biru tengah cucuk angin evo10 tu dan
bagi hon dan hi beam nak potong!!!"*

JaDuaL KeLAS LeR

jadual kelas latest..sebarang pertukaran akn diberitahu

GROUP PEN (PERKEMBANGAN KANAK-KANAK)
– PN UMI KALSOM –

GROUP 1
MOHAMAD ARIF BIN AB RAHIM                                             
MOHAMAD ARIF BIN MAZLAND
MOHAMED SYAFIQ BIN MOHAMAD KARIM
NURHAZIMAH BINTI RAHMAT
NURUL WAHIDA BINTI MOHD. RAWI
NOOR AMANI BINTI MOHAMED PESRI

GROUP 2
MUHAMMAD FARHAN BIN ZAKARIA
ABDUL MUJIB BIN RAHIMI
SABRI BI...N MOHD HAMBALI
NOKALAMAL A/P MOKHAN
SITI KHADIJAH BINTI ISMAIL
NUR HAMIZAH BINTI MOHD KASMANI

GROUP 3
MOHD AMIRUL BIN AWANG
MOHD HANIFF BIN ZAINI
SHANMUGAM A/L CHANDRASAGARAN
AIZAT BIN AB FATAH
NURUL ATIQAH BINTI AZAMI
AININA BINTI ABDUL ILAH

GROUP 4
AHMAD IZZUDEEN BIN SHUKOR
MOHD FIRDAUS BIN MOHAMAD ZULKIFLY
LUQMAN NUL HAKEEM BIN ABDUL RAHIM
HUMAIRA BINTI AMER
NURUL FARHANA BINTI HARON
GROUP PEN (FALSAFAH PENDIDIKAN)
-  DR. HJ. MOHD ALI –

GROUP 1
SITI KHADIJAH BINTI ISMAIL
HUMAIRA BINTI AMER
NOOR AMANI BINTI MOHAMED PESRI
NUR HAMIZAH BINTI MOHD KASMANI
NURUL FARHANA BINTI HARON

GROUP 2
SABRI BIN MOHD HAMBALI
MOHD AMIRUL BIN AWANG
ABDUL MUJIB BIN RAHIMI
MUHAMMAD FARHAN BIN ZAKARIA

GROUP 3
AIZAT BIN AB FATAH
MOHAMAD ARIF BIN ...AB RAHIM                                              
MOHAMAD ARIF BIN MAZLAND
MOHD HANIFF BIN ZAINI
MOHAMED SYAFIQ BIN MOHAMAD KARIM

GROUP 4
LUQMAN NUL HAKEEM BIN ABDUL RAHIM
AHMAD IZZUDEEN BIN SHUKOR
MOHD FIRDAUS BIN MOHAMAD ZULKIFLY
SHANMUGAM A/L CHANDRASAGARAN

GROUP 5
NURHAZIMAH BINTI RAHMAT
NURUL WAHIDA BINTI MOHD. RAWI
NURUL ATIQAH BINTI AZAMI
NOKALAMAL A/P MOKHAN
AININA BINTI ABDUL ILAH
GROUP TIA – Ustazah Roslina

GROUP  1
AIZAT BIN AB FATAH
SHANMUGAM A/L CHANDRASAGARAN

GROUP  2
LUQMAN NUL HAKEEM BIN ABDUL RAHIM
MOHD FIRDAUS BIN MOHAMAD ZULKIFLY

GROUP  3
MOHAMAD ARIF BIN AB RAHIM                                             
MOHAMED SYAFIQ BIN MOHAMAD KARIM

GROUP  4
MOHAMAD ARIF BIN MAZLAND
MOHD HANIFF BIN ZAINI

GROUP  ...5
ABDUL MUJIB BIN RAHIMI
MUHAMMAD FARHAN BIN ZAKARIA
SABRI BIN MOHD HAMBALI

GROUP  6
HUMAIRA BINTI AMER
NUR HAMIZAH BINTI MOHD KASMANI

GROUP  7
NOKALAMAL A/P MOKHAN
NOOR AMANI BINTI MOHAMED PESRI

GROUP  8
NURHAZIMAH BINTI RAHMAT
NURUL WAHIDA BINTI MOHD. RAWI

GROUP  9
NURUL ATIQAH BINTI AZAMI
AININA BINTI ABDUL ILAH

GROUP  10
NURUL FARHANA BINTI HARON
SITI KHADIJAH BINTI ISMAIL

GROUP 11
MOHD AMIRUL BIN AWANG
AHMAD IZZUDEEN BIN SHUKOR

result ppismp sem 3

result sem 3 PPISMP telahpun keluar.alhamdulillah semuanya berjaya menyambung degree =)

p/s : result yg xamik ade kt paan.sape2 lom tndetgn sila tndetgn k?nk anta kt jbtn peperiksaan

LSD

LSD-long slow distance


aktiviti pada pg nie sungguh memenatkn dan menyeronokkan.bersama pensyarah pembimbing Pn Chong,unit Pj telahpn bersama sama berjogging perlahan untuk mengaplikasikan LSD.matlamat pada kali ini ialah Taman Tasik Seremban.bermula pada waktu pertama kelas,kami berjogging perlahan menuju ke destinasi.perjalanan sejauh lebih kurang 4km pergi dan 5km balik menjadikan jumlah jarak larian kami ialah 9km.hampir semua berjaya tanpa berputus asa dan berhenti utk masa yg lama.ini yg dikatakan semangat budak pj.mungkinkh budak pj akn berjogging dgn lbih jauh lg?nantikan pd masa akn dtg

Bakal Guru PJ

Kehidupan budak-budak PJ bukanlah semudah yang disangka oleh orang-orang yang tidak berada dalam bidang ini. Jangan anggap kami budak PJ belajar senang as simple as teaching Physical Education in school.Selalu saje kita dengar orang lain mengatakan bahawa PJ adalah sesuatu yang mudah.Bagi mereka,kehidupan kita sebagai pelajar PJ hanyalah di padang dan bermain sahaja. Hakikatnya, keadaan yang kita hadapi bukanlah semudah dan sesenang yang disangkakan. Akan tetapi kita semua bersyukur kerana PJ adalah opsyen yang telah dianugerahkan oleh Tuhan Yang Maha Kuasa kepada kita. Dengan adanya bakal-bakal guru PJ yang terlatih seperti kita, dapat kita membangunkan dan memperkembangkan bakat aset-aset negara kita. Suatu hari nanti, dengan kepakaran yang telah diperolehi dapat diguna pakai mendidik anak-anak bangsa ke arah kecemerlangan sukan negara berlandaskan kehidupan yang sihat dan cergas. Moga-moga suatu hari nanti aset penting negara kita dapat memberikan pencapaian optimum dan membanggakan negara dengan pencapaian cemerlang mereka dalam setiap sukan yang diceburi. Malah, bukan itu sahaja yang dapat kita kagumi akan aset-aset negara tersebut tetapi kemahiran, pergaulan dan disiplin mereka juga dapat dijadikan contoh kepada insan-insan lain yang tidak menceburkan diri dalam bidang sukan.

keputusan sudah dibuat

satu perbincangan sudah dilakukan...walaupun secara tidak rasmi nama ini dicadang,ia telah dipersetujui dan dipilih oleh ahli kelas.jika senior kita menggelarkan diri mereka LEDENDS, kita kini bangga menggelarkan diri kita sbg THE LEGACY.inilah nama pilihan semua.kitalah
THE LEGACY
SEPANJANG ZAMAN TERUS CEMERLANG =)

ini kami - PJ PISMP Sem1 Ambilan Jan 2011


gmbr ni gmbr taun lps swaktu kmi msih ade P di depan PISMP kmi.apepun,gmbr ini terbaek!

new start satu permulaan =)

kami budak pJ.kmi sempoi.kmi sporting.semua kerja kmi buat =)